شرح وظایف مددكاران اجتماعی تدوین می شود
نوشته شده توسط : gogos

'فرزانه یعقوب' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: وزارت بهداشت هم اكنون سرگرم تهیه 'شرح وظایف' مددكاران اجتماعی در بیمارستان ها و مراكز درمانی كشور است چراكه از سال 74 به بعد، اطلاعات جدیدی در این زمینه ارایه نشده است.

رییس اداره مددكاری اجتماعی وزارت بهداشت از تشكیل دو كارگروه در این وزارتخانه برای تهیه 'شرح وظایف' و نیز جمع آوری 'نیازهای آموزشی' مددكاران اجتماعی خبر داد و اظهار امیدواری كرد این اقدامات تا پایان سال جاری به نتیجه نهایی برسد.

یعقوب تاكید كرد تهیه این برنامه ها به صورت مدون موجب ارتقای جایگاه حرفه ای مددكاران اجتماعی می شود.

وی در ادامه گفت: مددكاران اجتماعی از اصل كار خود بازمانده اند و كار آنان در بیمارستان ها محدود به گرفتن تخفیف برای بیماران نیازمند شده است.

یعقوب افزود: تخفیف دادن هزینه های درمانی بیماران جزو كارهای مددكاران اجتماعی نیست اما به دلیل نقص اطلاعات و اعمال سلیقه مدیریتی بیمارستان ها، آنان به این كار كشیده شده اند.

وی یادآور شد اقداماتی مانند ارجاع بیماران فاقد بیمه به مراكز بیمه گر، تشكیل پرونده های اجتماعی و برقراری ارتباط با خانواده بیماران صعب العلاج از جمله وظایف مددكاران اجتماعی به شمار می رود.

به گفته یعقوب، هم اكنون 500 مددكار اجتماعی در مراكز درمانی تحت نظارت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در سراسر كشور فعالیت دارند و از آمار مددكاران اجتماعی در سایر مراكز درمانی، اطلاعی در دست نیست.

اجتمام**9185 ** 1569**





:: برچسب‌ها: نقاشی های دیواری , دریاچه , سرگرمی ,
:: بازدید از این مطلب : 184
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: